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Définissez vos objectifs, accélérez votre carrière.

Bio-Pharma/Biotech

7 résultats

Head of Pharma Development - Bio-Pharma/Biotech - Mont-Saint-Guibert

A-MANSIA is a biotech company focusing on microbiome therapeutics addressing human health issues like obesity and related disorders. The mission of A-MANSIA is to provide innovative solutions based on microbiome therapeutics.

Based in Mont-Saint-Guibert (30km from Brussels) and reinforced by its 21 million euros fundraising success, A-Mansia is searching for a dynamic and enthusiastic person to strengthen the team. For more information about the company and the technology, please contact us via recruitment@pahrtners.be.

A-Mansia offers a French, Dutch and English-speaking environment, culturally diversified and located in the heart of Europe, in Belgium, within easy reach of several European Capitals. To strengthen the team in Mont-Saint-Guibert, we’re looking for an (m/f):

Head of Pharma Development

As a “Head of Pharma”, you lead the company’s therapeutic protein development program(s) from preclinical to clinical stages. Reporting to the CEO, you are responsible for strategic initiatives to bring our very promising investigational product to clinical proof of concept by combining internal and external resources.

Your main responsibilities are as follows:
  • Lead A-Mansia’s pharmaceutical development and manage its drugs development portfolio.
  • Manage regulatory preclinical and early clinical development of company’s lead products.
  • Manage internal scientific team and external collaboration to achieve A-Mansia’s strategic results.
  • Participate in the crafting of business development messages and packaging of the scientific data in view of potential Pharma partnerships.
  • Promote innovation and interact with research teams (internal and external)
  • Be part of the COMEX, which requires offering help and advice on all of the company’s projects and strategic questions, and report to Board of Directors on the strategic development of operations
Profile:
  • You are Ph.D, DVM or MD with at least 10 years of experience in pharma development.
  • You have an experience and expertise in protein development as IMPD.
  • You have already led ‘translational’ development program(s) from preclinical to early clinical stages.
  • You are recognized as a pragmatic and result driven manager and you look for a hands-on position in a cutting-edge scientific field.
  • Knowledge of the microbiota field would be a plus.
  • Rigorous, detail-oriented, autonomous, committed and flexible.
  • Excellent oral and written communication skills in English and French. The command of Dutch is a plus.
  • Strong team spirit and excellent interpersonal skills
Offer:
  • A strategic and leading position with a high potential innovative and young biotech company
  • To work in a human-sized, collaborative and respectful environment
  • To take part in a challenging and cutting-edge development program
  • An attractive compensation package in line with the position’s responsibilities and your experience.

Scientific Communications & Marketing Manager - Bio-Pharma/Biotech, R&D Medical & Science - Gembloux

Basée à Gembloux (Belgique), StratiCELL est une entreprise supportant la recherche et le développement de produits à usage cutanés, en cosmétique et en dermatologie. La CRO (Contract Research Organisation) a pour mission d’objectiver l’effet de principes actifs sur base de modèles cellulaires et tissulaires.

StratiCELL fait partie du groupe Plant Advanced Technologies (Alternext, Paris) et jouit depuis 15 années d’une excellente réputation au niveau mondial. L’équipe actuelle, composée de 12 passionnés, apporte son expertise scientifique aux clients de l’entreprise, les leaders du marché dermo-cosmétique.

Afin de soutenir la croissance de StratiCELL, nous sommes à la recherche d’un (h/f) :

Scientific Communications & Marketing Manager

 Responsabilités :

Rapportant directement au CEO, vous êtes responsable des communications scientifiques et du marketing de l’entreprise. De nature entrepreneuriale, vous identifiez les opportunités commerciales, et adaptez les actions marketing et commerciales dans le but de développer le business de la CRO.

Vos responsabilités principales sont de :

  • Analyser le marché et comprendre les besoins des clients (potentiels) de l’entreprise.
  • Mettre en place un plan de communication structuré, cohérent et efficace sur les différents supports.
  • Promouvoir la plus-value de l’équipe par des communications adaptées aux besoins du marché.
  • Rédiger des articles scientifiques et techniques en mettant en avant le savoir-faire de l’entreprise.
  • Maintenir à jour le site Internet, les réseaux sociaux, la newsletter et les supports commerciaux.
  • Représenter StratiCELL lors de conférences et salons (organisation, conception des stands, de supports et de présentations), y détecter les opportunités de business et en assurer le suivi.
  • Construire une relation de confiance avec les clients de l’entreprise.
  • Explorer de nouvelles opportunités de business en évaluant la faisabilité et la rentabilité.
  • Identifier et mettre en place des partenariats stratégiques pour assurer la croissance de StratiCELL.
Profil :
  • Vous êtes PhD, ingénieur ou Master en biologie, biochimie ou biotechnologie.
  • Vous disposez idéalement d’une première expérience dans une fonction de communication scientifique, de marketing ou de business development.
  • Vous avez des fortes affinités avec la biologie cutanée, et les rédactions scientifiques.
  • Vous êtes proactif/ve, curieux/se, rigoureux/se, créatif/ve, autonome, dynamique et diplomate.
  • Vous faites montre d’un esprit entrepreneurial et d’un bel esprit d’équipe.
  • Vous disposez de compétences analytiques et communicationnelles développées.
  • Vous êtes reconnu(e) pour votre sens relationnel, vous êtes pragmatique et orienté(e) solutions.
  • Vous communiquez aisément en Français et en Anglais.
  • Vous êtes disposé(e) à vous déplacer max 20% de votre temps à l’international.
Offre :
  • Une fonction diversifiée comprenant des challenges stimulants intellectuellement.
  • L’opportunité de rejoindre une entreprise conviviale, et de contribuer à sa forte croissance.
  • Des possibilités de formation, de développement et, éventuellement, de coaching.
  • Un contrat à temps plein et à durée indéterminée, assorti d’un package salarial adapté à votre profil et à votre niveau d’expérience.

Research Assistant – Flow Cytometry and Serology - Bio-Pharma/Biotech - Gosselies

Caprion Biosciences is a contract research organisation with facilities in Montreal (Canada) and Gosselies (Belgium). Caprion Biosciences offers analytical services to biopharmaceutical companies ranging from mass spectrometry-based analytical services to the characterization of the human immune response in clinical samples.

Caprion Biosciences operates globally, with partners in North America, Europe and Asia, including large pharmaceutical companies and biotech companies.

In the context of its growing immune monitoring service offering in Gosselies (Belgium), we are looking for a (m/f):

Research Assistant – Flow Cytometry and Serology

Responsibilities :

Reporting to the Laboratory Manager and working closely with Principal Scientists, the Research Assistant will work within a team focusing on the characterization of the cellular (ELISPOT and various flow cytometry assays such as phenotyping of PBMC, detection of intra-cellular cytokines, etc) and of the humoral (ELISA, Luminex, viral neutralization tests, etc) immune response.

Tasks include :

  • Perform immunoassays according to current standard operating procedures;
  • Participate to the writing and/or to the review of method SOP and worksheets;
  • Manage reagents inventories and orders;
  • Participate to the technical management of the laboratory;
  • Perform work according to internal quality standards, apply relevant Quality System procedures and participate to the continuous improvement of Quality documents;
  • Attend relevant internal training activities;
  • Depending on the experience level of the candidate, additional tasks may include:
    • Act as a leader in the laboratory for specific studies;
    • Work with the Principal Scientist to prepare experimental plans needed for the conduct of immune monitoring assays;
    • Participate in the development and qualification/validation of complex methods;
    • Participate in experiment planning and problem solving.
Profile :

The applicant must hold a bachelor degree or a master’s degree (or the equivalent) in a life science discipline such as biology, medical biology or biochemistry/biotechnology and demonstrate a relevant laboratory experience. Theoretical and practical knowledge of techniques related to cellular and humoral immunology is required. Experience in cell culture and handling infectious materials in BL2+ environment is an asset.

The applicant must :

  • Demonstrate excellent organisational skills.
  • Demonstrate schedule adaptability and flexibility.
  • Be willing to actively participate to the generation, the implementation and the continuous improvement of laboratory processes.
  • Be willing to work in a Quality environment (ISO17025, GCLP, GMP) and apply good documentation procedures (GDP).
  • Be functional in French (spoken and written) and have a functional knowledge of written English. Knowledge spoken English is an asset.
Offer :
  • Full time permanent contract, with possibility of rapid start.
  • Diversified tasks and responsibilities and interesting projects.
  • A professional, dynamic and stimulating work environment.
  • Training and development opportunities.
  • A competitive salary package including benefits, adapted to your experience and the context.

Principal Scientist - Bio-Pharma/Biotech - Gosselies

Caprion Biosciences, a contract research organisation with facilities in Montreal (Canada) and Gosselies (Belgium), offers analytical services to biopharmaceutical companies for the characterization of the human immune response in pre-clinical and clinical samples.

Caprion operates globally, with partners in North America, Europe and Asia, including large pharmaceutical companies and biotechs.

For its site in Gosselies and in the context of its growing immune monitoring service offering, Caprion is looking for a (m/f) :

Principal Scientist

Responsibilities :

Reporting to the Director of Scientific Operations and working closely with the laboratory personnel, the Principal Scientist will work within a team focusing on the characterization of the cellular and humoral immune response, using various types of assays such as flow cytometry (phenotypic, ICS, etc) ELISPOT, ELISA, Luminex and viral neutralization tests.

Responsibilities include:

  • Overseeing experimental design of flow cytometry, ELISPOT and antibody-based assays through generation of study-specific workplans and supporting documentation
  • Acting as a key resource to provide guidance and support in root cause analysis and impact assessment
  • Overall conduct of studies in different immune-therapeutic areas, acting as primary contact to the client for communication of study progress
  • Data interpretation, report generation and presentation of results to clients
Profile :

The applicant must hold a doctorate degree in life science, with strong knowledge of immunology, with post-doctoral experience (or equivalent) and have a deep expertise of flow cytometry analysis. The applicant must also have a minimum of two years of experience in the industry.

The applicant must :

  • Be proficient with analysis software such as FlowJo, Pestle, Spice, Prism and Excel and be able to perform complex analysis of flow cytometry data such as Boolean analysis.
  • Demonstrate excellent communication and organisational skills.
  • Be abreast of latest immune monitoring methodologies
  • Have an excellent knowledge and understanding of GCLP regulations and other regulatory guidelines sufficient to carry out GCLP studies.
  • Be willing to work in a Quality environment (ISO17025, GCLP, GMP) and apply good documentation practices (GDP).
  • Be fluent in English (written & spoken) and able to functionally communicate in French.
Offer :
  • Full time permanent contract.
  • Diversified tasks and responsibilities and interesting projects.
  • A professional, dynamic and stimulating work environment.
  • Development opportunities.
  • A competitive salary package including benefits, adapted to your experience and the context.

Compliance Specialist - Bio-Pharma/Biotech - Gosselies

Caprion Biosciences, a contract research organisation with facilities in Montreal (Canada), Gosselies (Belgium) and Freemont (USA), offers analytical services to biopharmaceutical companies for the characterization of the human immune response in pre-clinical and clinical samples.

Caprion operates globally, with partners in North America, Europe and Asia, including large pharmaceutical companies and biotechs.

In the context of its growing immune monitoring service offering, Caprion is looking to hire a Compliance Specialist, for its site in Gosselies, Belgium.

Compliance Specialist
Function :

Reporting to the Director of Scientific Operations, the Compliance Specialist (a) monitors and regularly verifies study data to ensure compliance to Caprion SOPs, (b) implements, manages, and maintains procedures for the verification of study data and reports, (c) works closely with Operations and QA to ensure scientific team members and analysts are aware of, and adhere to process updates, (d) provides compliance expertise and guidance to analysts and study directors to ensure the Global Compliance organizational processes are fully optimized.

Tasks include :

  • Work independently to monitor and regularly verify study data to ensure compliance to Quality requirements, and ensure corrections are made appropriately according to Caprion SOPs through data review and in-life audits.
  • Liaise with Operations and QA to identify root cause and resolve anomalies, using existing solutions or creating new ones.
  • Implement, manage and maintain procedures for the verification of study data and reports, including periodic data verifications and review to ensure report accuracy.
  • Train staff on procedures and processes to ensure compliance.
  • Implement procedures in partnership with Operations and QA to streamline and improve documentation/QC process.
  • Use best practices and knowledge to identify opportunities to improve business processes and performance, and advise Operations possible technical solutions.
  • Act as a resource and trainer.
Profile of the applicant :

The applicant must hold a bachelor or master degree (or the equivalent) in a life science discipline such as biology, medical biology or biochemistry/biotechnology.  The applicant must have a minimum of 5 years working in a GLP environment or in an equivalent Quality System.  Auditing experience is an asset.

The applicant must :

  • Have a thorough knowledge of GLP-GDP regulations;
  • Demonstrate excellent oral and written communication skills;
  • Demonstrate excellent organization skills and ability to multi-task to meet deadlines in a fast-paced, changing environment;
  • Be able to work independently, autonomously and as part of a team;
  • Be detailed and process-oriented, meticulous and show commitment to achieve good quality work.
  • Be functional in French and English (spoken and written).
Offer :
  • Full time permanent contract, with possibility of rapid start.
  • A professional, dynamic and stimulating work environment.
  • A competitive salary package including benefits, adapted to your experience and the context.

Research Assistant – Flow Cytometry and Serology – Evenings and weekends – - Bio-Pharma/Biotech - Gosselies

Caprion Biosciences, a contract research organisation with facilities in Montreal (Canada) and Gosselies (Belgium), offers analytical services to biopharmaceutical companies for the characterization of the human immune response in pre-clinical and clinical samples.

Caprion operates globally, with partners in North America, Europe and Asia, including large pharmaceutical companies and biotechs.

In the context of its growing immune monitoring service offering, Caprion is looking to hire a Research Assistant for its flow cytometry and serology platforms, for its site in Gosselies, Belgium.

Research Assistant – Flow Cytometry and Serology – Evenings and weekends

Function :

Reporting to the Associate Director, Operations and working closely with Principal Scientists, the Research Assistant will work within a team focusing on the characterization of the cellular (ELISPOT and various flow cytometry assays such as phenotyping of PBMC, detection of intra-cellular cytokines, etc) and of the humoral (ELISA, Luminex, viral neutralization tests, etc) immune response. You will receive a strong training to further develop your skills in cellular and humoral immunology.

Tasks include :

  • Perform immunoassays according to current standard operating procedures;
  • Participate to the writing and/or to the review of method SOP and worksheets;
  • Manage reagents inventories and orders;
  • Participate to the technical management of the laboratory;
  • Perform work according to internal quality standards, apply relevant Quality System procedures and participate to the continuous improvement of Quality documents;
  • Attend relevant internal training activities;
Profile of the applicant :

The applicant must hold a bachelor degree or a master’s degree (or the equivalent) in a life science discipline such as biology, medical biology or biochemistry/biotechnology.  Practical knowledge of techniques related to cellular and humoral immunology is required.  Experience in cell culture and handling infectious materials in BL2+ environment is an asset.

The applicant must :

  • Demonstrate excellent organisational skills.
  • Demonstrate schedule adaptability and flexibility.
  • Must be able to work evenings and weekend hours.
  • Be willing to actively participate to the generation, the implementation and the continuous improvement of laboratory processes.
  • Be willing to work in a Quality environment (ISO17025, GCLP, GMP) and apply good documentation procedures (GDP).
  • Be functional in French (spoken and written) and have a functional knowledge of written English. Knowledge of spoken English is an asset.
Offer :
  • Full time permanent contract, with possibility of rapid start.
  • Diversified tasks and responsibilities and interesting projects.
  • A professional, dynamic and stimulating work environment.
  • Strong training and development opportunities.
  • A competitive salary package including benefits (and premium for evenings and weekend hours), adapted to your experience and the context.

Laboratory Logistics Coordinator - Bio-Pharma/Biotech - Gosselies

Caprion Biosciences, a contract research organisation with facilities in Montreal (Canada), Gosselies (Belgium) and Freemont (USA), offers analytical services to biopharmaceutical companies for the characterization of the human immune response in pre-clinical and clinical samples.

Caprion operates globally, with partners in North America, Europe and Asia, including large pharmaceutical companies and biotechs.

In the context of its growing immune monitoring service offering, Caprion is looking to hire a Laboratory Logistics Coordinator, for its site in Gosselies, Belgium.

Laboratory Logistics Coordinator

Function :

Reporting to the Associate Director, Operations, the Laboratory Logistics Coordinator is responsible for the instrument logistics, biosafety, monitoring of instruments and facilities and overall management of laboratory area.

Tasks include :

  • Scheduling and overseeing external maintenance and calibration of all instruments and equipments;
  • Performing internal qualification of basic equipments (i.e. pipette calibration, balance calibration, thermal mapping of storage equipments);
  • Ensuring that equipments are used, maintained and calibrated as per SOP;
  • Ensuring that equipment log books are complete and properly maintained; ensuring that calibration reports are completed in a timely manner;
  • Managing all instruments and equipment malfunctions and associated documentation as per SOP;
  • Purchasing of new equipments (obtaining quotes, ensuring that IQ/OQ/PQ is performed and documented as per SOP);
  • Management of the monitoring system for facilities and instruments;
  • Ensuring laboratory areas are adequately maintained (planning of maintenance, repair, decontamination and cleaning of laboratory space);
  • Managing Health and Biosafety for the site;
  • Training laboratory personel on laboratory biosafety rules and equipment operations;
  • Participating to the writing and review of laboratory equipment SOP;
  • Ensuring that all above laboratory management activities are documented according to GDP procedures;
  • Participating in client and/or regulatory agencies audits.
Profile of the applicant :

The applicant must hold a bachelor degree (or the equivalent) in a life science discipline such as biology, medical biology or biochemistry/biotechnology.  The applicant must have a minimum of 5 years in a similar position. Experience in working in a Quality environment is an asset.

The applicant must :

  • Be meticulous, thorough and proactive;
  • Demonstrate excellent organizational skills;
  • Demonstrate schedule adaptability and flexibility.
  • Be willing to actively participate to the generation, the implementation and the continuous improvement of laboratory processes.
  • Be willing to work in a Quality environment (ISO15189, GCLP, GMP) and apply good documentation procedures (GDP).
  • Be functional in French and English (spoken and written).
Offer :
  • Full time permanent contract, with possibility of rapid start.
  • A professional, dynamic and stimulating work environment.
  • A competitive salary package including benefits, adapted to your experience and the context.

Autres opportunités de carrière

41 résultats

Lead Maintenance Engineer - FMCG, Food Services - Spa

Leader du marché dans le Benelux, SPADEL est spécialisé dans la production et la commercialisation d’eaux minérales naturelles, d’eaux de source, d’eaux aromatisées et de limonades. Spadel doit notamment son succès à ses marques Spa et Bru.

En tant qu’entreprise familiale indépendante belge, la société compte plus de 1.300 collaborateurs actifs dans 4 pays (Belgique, France, Royaume-Uni et Bulgarie). Rejoindre Spadel, c’est rejoindre une équipe dont les valeurs sont Togetherness, Agility, Ownership et Excellence.

Afin de renforcer la pétillante équipe de Spadel, nous sommes à la recherche d’un (m/f) :

Lead Maintenance Engineer

Responsabilités :

En tant que Lead Maintenance Engineer, vous jouez un rôle clé dans l’exécution et l’évolution de la maintenance ainsi que dans l’amélioration des lignes de production. Rapportant directement au Maintenance Manager, vous supervisez une équipe de 3 à 5 techniciens spécialisés.

Vos principales responsabilités sont les suivantes :

  • Proposer pro-activement des solutions, développer et mettre en place des méthodes et des projets d’amélioration continue relatifs à l’organisation de la maintenance.
  • Piloter des processus d’amélioration continue suite à des pannes récurrentes et complexes.
  • Diriger, motiver et développer les compétences de l’équipe des techniciens, et gérer la sous-traitance lors de travaux spécifiques.
  • Assurer les analyses de risque durant les différentes interventions.
  • Gérer un budget d’investissement et mener des projets d’amélioration ou d’obsolescence d’équipements.
  • Rédiger et standardiser les plans de maintenance pour atteindre des objectifs de performance, de qualité et de sécurité.
  • Collaborer avec le département d’engineering pour les nouveaux projets liés à la maintenance.
  • Assurer le back-up de l’Execution & Automation Manager.
Profil :
  • Vous êtes titulaire d’un Master Ingénieur Industriel ou Civil.
  • Vous disposez d’environ 5 ans d’expérience dans une fonction comparable au sein d’un environnement industriel.
  • Vous avez une connaissance technique générale avec idéalement une expérience en automation, et une forte capacité de gestion d’équipe, d’organisation et de planification.
  • Vous faites preuve d’aisance relationnelle, d’assertivité et de diplomatie.
  • Vous êtes doté(e) d’un esprit analytique/critique et vous êtes orienté(e) solutions.
  • Vous maitrisez la suite MS Office, particulièrement Excel. La connaissance de SAP est un plus.
  • Vous maitrisez le français et avez une bonne connaissance de l’anglais (écrit et oral).
  • Vous êtes disposé(e) à vous déplacer sur d’autres sites à proximité (30 minutes).
Offre :
  • Une fonction challengeante et diversifiée au sein d’une entreprise reconnue.
  • Intégrer une entreprise aux fortes valeurs qui met l’accent sur le développement durable.
  • Un contrat à durée indéterminée à temps plein.
  • Un salaire attractif assorti d’avantages extra-légaux, en phase avec votre expérience.

Ingénieur Projets – Travaux Neufs et Investissements - FMCG, Food Services - Goé

Située à Goé, à l’Est de Liège, CORMAN est une société active dans le développement, la production et la commercialisation de produits issus de la transformation du lait. Avec plus de 450 collaborateurs, la société se démarque par son efficacité industrielle, ainsi que par ses valeurs d’équité, de respect et de tolérance.

Leader mondial de la matière grasse laitière fonctionnelle, Corman possède 4 sites de production basés en Allemagne, Irlande et Belgique et exporte ses produits dans plus de 80 pays. Actuellement le site belge produit 113 000 T de beurre, ce qui amène Corman au titre du plus gros producteur européen. Corman est notamment reconnu pour ses marques Carlsbourg et Balade. Pour plus d’information, veuillez consulter www.corman.com

Afin de renforcer le Bureau d’Etude de Corman, à Goé, nous sommes à la recherche d’un(e) :

Ingénieur Projets – Travaux Neufs et Investissements

Responsabilités :

Rapportant au Responsable Bureau d’Etude (process, engineering et automation), vous réalisez de A à Z les projets d’investissements portant notamment sur l’amélioration de l’outil de production et la mise en place de nouvelles installations industrielles. Vous collaborez étroitement et communiquez proactivement avec les services concernés : production, qualité, R&D, sécurité, maintenance…

Vos principales responsabilités sont les suivantes :

  • Réaliser l’analyse technique des projets, conception et propositions de solutions techniques.
  • Effectuer, suivre et valider les pré-études, le planning et les budgets des projets.
  • Elaborer les cahiers des charges en tenant compte des différentes contraintes (process, productivités, qualité et sécurité) et en apportant votre expertise en engineering.
  • Rédiger les appels d’offres, consulter les fournisseurs et négocier les prix.
  • Définir et suivre les plannings d’exécution, assurer la réception des équipements.
  • Coordonner les équipes d’intervention sur le terrain jusqu’à la mise en œuvre technique finale.
  • Maitriser et appliquer les procédures IFS, BRC, HACCP…
  • Rapporter de manière structurée l’avancée des projets et démarches réalisées.
Profil :
  • Vous disposez d’un diplôme d’Ingénieur et d’une expérience de minimum 2 ans en industrie, idéalement dans le secteur agro-alimentaire.
  • Vous parlez couramment Français et vous avez une très bonne connaissance de l’Anglais (oral et écrit). La connaissance de l’Allemand est un plus.
  • Vous avez des connaissances techniques pluridisciplinaires.
  • Vous maitrisez Autocad et Microsoft Project (ou un logiciel équivalent).
  • Vous faites preuve de flexibilité et êtes résistant(e) au stress.
  • Vous êtes méthodique, organisé(e), rigoureux(se), et orienté(e) solutions.
  • Vous êtes disposé(e) à vous déplacer à l’étranger ponctuellement.
Offre:
  • Une fonction challengeante et diversifiée au sein d’une entreprise reconnue.
  • L’opportunité de rejoindre une équipe dynamique, agréable et professionnelle.
  • L’occasion de travailler sur des projets industriels d’envergure, ambitieux et stimulants.
  • Un package salarial attractif en phase avec votre expérience assorti d’avantages extra-légaux.
  • Un contrat à temps plein à durée indéterminée (CDI).

Warehouse Manager - FMCG - Spa

Leader du marché dans le Benelux, SPADEL est spécialisé dans la production et la commercialisation d’eaux minérales naturelles, d’eaux de source, d’eaux aromatisées et de limonades. Spadel doit notamment son succès à ses marques Spa et Bru.

En tant qu’entreprise familiale indépendante belge, la société compte plus de 1.300 collaborateurs actifs dans 4 pays (Belgique, France, Royaume-Uni et Bulgarie). Rejoindre Spadel, c’est rejoindre une équipe dont les valeurs sont Togetherness, Agility, Ownership et Excellence.

Afin de renforcer la pétillante équipe de Spadel située à Spa, nous sommes à la recherche d’un (m/f) :

Warehouse Manager

Responsabilités :

En tant que Warehouse Manager, vous êtes responsable de la coordination et de l’organisation de toutes les activités logistiques. Vous supervisez une équipe de 45 techniciens organisée en 3 shifts. En collaboration avec les autres départements de l’entreprise, vous jouez un rôle clé dans le bon fonctionnement du site.

Vos principales responsabilités sont les suivantes :

  • Organiser, coordonner et superviser les activités logistiques de la réception jusqu’à l’expédition des produits (chargement, déchargement, picking, stockage, etc.).
  • Veiller à une bonne gestion et rotation des stocks ainsi qu’à la gestion des approvisionnements.
  • Planifier les besoins en produits finis à partir des prévisions de vente et des stocks existants à long terme.
  • Participer à l’élaboration du budget et en assurer le suivi en étroite collaboration avec le Contrôleur de Gestion.
  • Veiller à l’analyse et au suivi des performance par des KPI.
  • Diagnostiquer et analyser les dysfonctionnements et proposer des solutions adéquates.
  • Mobiliser, encadrer et développer les équipes.
Profil :
  • Vous possédez entre 5 à 10 ans d’expérience dans une fonction comparable.
  • Vous disposez d’une réelle aisance dans la gestion administrative et le suivi budgétaire.
  • Vous développez un climat de confiance et faites preuve de diplomatie lors de situations complexes.
  • Vous êtes reconnu pour votre sens relationnel, vous êtes pragmatique et orienté solutions
  • Vous êtes rigoureux(se), organisé(e), proactif(ve) et fiable.
  • Vous communiquez aisément en Français et possédez un bon niveau en anglais (écrit).
  • Vous êtes disposé(e) à vous déplacer entre les sites de Bru et Spadel.
Offre :
  • Une fonction challengeante et diversifiée au sein d’une entreprise reconnue.
  • Intégrer une entreprise aux fortes valeurs qui met l’accent sur le développement durable.
  • Un contrat à durée indéterminée à temps plein.
  • Un salaire attractif assorti d’avantages extra-légaux, en phase avec votre expérience.

(Senior) R&D Engineer - Medical Device - Wavre

Founded in 2011 and currently employing 22 people, iSTAR Medical is a clinical-stage medical technology company that aims to provide leading patient care through the design, manufacturing and marketing of novel ophthalmic therapies.

iSTAR Medical develops innovative ophthalmic implants for patients with glaucoma. The ophthalmic implants are made from proprietary STAR® material, a technology from the University of Washington in Seattle (USA). For additional information about the company and the technology, please visit http://www.istarmed.com/

In order to support the development of the company, we are currently looking for a (m/f) :

(Senior) R&D Engineer

Responsibilities:

As a (Senior)-R&D Engineer, you lead and take care of designing, developing and testing the next generation of iStar implants and delivery systems, from the concept phase to human use. In collaboration with other team members, you identify innovative and reliable product designs. Reporting to the VP R&D, you play a key role in the R&D/innovation activities.

Your main responsibilities are:

  • You conceptualize, design and develop the delivery systems, including design requirements, prototype developments, feasibility evaluations, pre-clinical and clinical assessments.
  • You perform and document literature reviews to support customer requirements/design inputs identification, protocol design, pre-clinical studies.
  • You support the development of new test methods, tooling and equipment procurement, and executing long term testing for the delivery tool.
  • You manage R&D projects, within budget and agreed upon timelines
  • You identify and manage suppliers to develop new products.
  • You collaborate with colleagues and physicians in clinical developments in order to evaluate technology and to have a better understanding of ocular anatomy.
  • You work with team members and external partners to deliver key technical objectives of the projects.
  • You report results and work progress on a regular basis to the top management.
  • You take ownership and responsibility for tasks assigned to you.
Profile:
  • Mechanical or Biomedical Engineering Master’s degree, PhD is a plus but not required.
  • Minimum of 5 years industrial experience in design, development, scale-up and commercialization of medical products.
  • Experience in medical device design (implant and/or instruments), usability engineering and manufacturing is required.
  • Understanding and knowledge of Design Control, familiar with FDA, GMP, QSR and ISO13485 requirements.
  • Strong innovation and communication skills together with hands-on and pragmatic mind-set.
  • Very good organizational, analytical and problem-solving skills.
  • Highly collaborative, self-motivated and team-oriented individual in a company setting.
  • Excellent oral and written communication skills in English. Another language is a plus.
  • You are prone to travel worldwide up to 15% of your work time to support product development and clinical investigation trials.
Offer:
  • A full-time permanent position within a high-potential medical device company with direct impact on the lives of patients.
  • A professional, dynamic and stimulating work environment.
  • A variety of interesting contacts with international exposure.
  • An attractive compensation package in line with the position responsibilities and your experience.

Full-Stack Software Engineer - Medical Device - Liège

Dim3 develops and markets innovative eHealth software and devices to facilitate medical decisions and enhance the life of patients. We bring a great knowledge of healthcare and clinical biometry together with disruptive 3D scanning and software engineering experience.

Our nutrition management tools and connected products integrate automatic medical data collection, interpretation and visualization to give healthcare professionals clear and objective information in real-time. For more information, please visit www.dim3.com

To strengthen the team in Liège, we are looking for a (h/f):

Full-Stack Software Engineer

Responsibilities :

As Full-Stack Software Engineer, you’ll be in direct contact with medical practitioners and help them translate their needs into smart software. You’ll build high-performing, distributed, scalable, enterprise-grade applications in a Java environment. You’ll be part and bring your experience in the full software development lifecycle, from design and coding to testing and documentation, in an agile way.

Your main responsibilities are:

  • Analyze and review use cases and user stories.
  • Build technical architectures and designs.
  • Deliver stable, testable, secure, reusable, extensible, maintainable and efficient code and frameworks.
  • Create or maintain technical documentation.
  • Identify risks and build adequate test plans.
  • Support continuous improvement by investigating alternative technologies and processes and presenting these for review by the team.
Profile :
  • Engineering or master’s degree in computer science with at least 8 years’ experience.
  • Full-stack developer with excellent analytical skills and experience in architecture.
  • Excellent coding skills in Java and extensive experience with Spring Boot and ORM tools.
  • Practical knowledge of relational database modelling and query optimization.
  • Ability to set up and maintain build configurations (Maven or Gradle) and continuous integration pipelines.
  • Working experience with container technologies (Docker, Kubernetes…).
  • Experience with at least one modern browser JavaScript framework (Angular, React, Ember…) and with event-driven, distributed applications and lightweight message buses (RabbitMQ, Kafka, …) is definitely an asset.
  • Experience with XP and agile methodologies and tools is a plus.
  • Excellent time-organization skills and ability to work under tight deadlines.
  • Team player, curious and quick learner, communicative and convincing.
  • Fluent in French and English.
Offer :
  • Join a motivated, lively start-up environment and contribute to making better medical decisions that enhance the life of patients.
  • Explicit commitment to high quality software engineering.
  • Work within a dynamic and experienced team that brings the best out of motivated potentials.
  • Space for you to add your knowledge, skill and expertise to the team, and the company as a whole, without being rigid or inflexible about the way things need to be done.
  • A competitive salary and a range of other employee benefits.

Senior Project Leader – Preclinical Development - Chemicals, R&D Medical & Science - Gosselies

ChromaCure is a biotech company focusing on oncology drugs development. The mission of ChromaCure is to provide innovative solutions based on small molecules therapeutics.

Based in Gosselies (40km from Brussels) and reinforced by its 17 million euros fundraising success, ChromaCure is searching for a dynamic and enthusiastic person to strengthen the team. For more information about the company and the technology, please contact us via recruitment@pahrtners.be.

ChromaCure offers a French and English-speaking environment, culturally diversified and located in the heart of Europe, in Belgium, within easy reach of several European Capitals.

To strengthen the team in Gosselies, we’re looking for an (m/f):

Senior Project Leader – Preclinical Development

As a Sr Project Leader, you will report to the CEO and advance the company’s lead program from target validation through to preclinical development.

In a matrix organisation, your main responsibilities are as follows:

  • Define, validate, implement and lead the program’s objectives, resources, and risks.
  • Coordinate in-vitro/ex-vivo/in-vivo preclinical developments with external collaborators/providers.
  • Report the program’s evolution to the stakeholders in a structured and detailed way.
  • Manage the program from target validation to development.
  • Manage scientific reporting for obtained grants and find new grant opportunities.
  • Provide CSO/CEO with innovative R&D projects to develop product portfolio.
  • Compile data, analyse, summarise and present results.
Profile:
  • You are PhD with 5 to 10 years’ experience in cancer small molecules drugs preclinical development.
  • You have experience with cell-based assays, in-vivo/ex-vivo pharmacology, including working knowledge of in-vivo PK, PD and efficacy studies.
  • You show leadership in experimental design and data analysis.
  • You demonstrate good understanding of in-vitro cellular and biochemical assays, including reporter assays, siRNA/shRNA knockdown, CRISPR-mediated genome editing & qPCR.
  • You are rigorous, detail-oriented, autonomous, committed and flexible.
  • You show excellent oral and written communication skills in English.
  • You have strong team spirit and excellent interpersonal skills.
Offer:
  • A challenging scientific position within a high-potential innovative biotech company.
  • To work in a human-sized, innovative, collaborative and respectful environment.
  • To take part in a challenging and cutting-edge development program.
  • An attractive compensation package in line with the position’s responsibilities and your experience.

Ingénieur Projets Senior – Travaux Neufs et Investissements - FMCG, Food Services - Goé

Située à Goé, à l’Est de Liège, CORMAN est une société active dans le développement, la production et la commercialisation de produits issus de la transformation du lait. Avec plus de 450 collaborateurs, la société se démarque par son efficacité industrielle, ainsi que par ses valeurs d’équité, de respect et de tolérance.

Leader mondial de la matière grasse laitière fonctionnelle, Corman possède 4 sites de production basés en Allemagne, Irlande et Belgique et exporte ses produits dans plus de 80 pays. Actuellement le site belge produit 113 000 T de beurre, ce qui amène Corman au titre du plus gros producteur européen. Corman est notamment reconnu pour ses marques Carlsbourg et Balade. Pour plus d’information, veuillez consulter www.corman.com.

Afin de renforcer le Bureau d’Etude de Corman, à Goé, nous sommes à la recherche d’un(e) :

Ingénieur Projets Senior – Travaux Neufs et Investissements

Responsabilités :

Rapportant au Responsable Bureau d’Etudes (process, engineering et automation), vous réalisez de A à Z les projets d’investissements portant notamment sur l’amélioration de l’outil de production et la mise en place de nouvelles installations industrielles. Vous collaborez étroitement et communiquez pro-activement avec les services concernés : production, qualité, R&D, sécurité, maintenance…

Vos principales responsabilités sont les suivantes :

  • Réaliser l’analyse technique des projets, conception et propositions de solutions techniques.
  • Effectuer, suivre et valider les pré-études, le planning et les budgets des projets.
  • Elaborer les cahiers des charges en tenant compte des différentes contraintes (process, productivités, qualité et sécurité) et en apportant votre expertise en engineering.
  • Rédiger les appels d’offres, consulter les fournisseurs et négocier les prix.
  • Définir et suivre les plannings d’exécution, assurer la réception des équipements.
  • Coordonner les équipes d’intervention sur le terrain jusqu’à la mise en œuvre technique finale.
  • Maitriser et appliquer les procédures IFS, BRC, HACCP…
  • Rapporter de manière structurée l’avancée des projets et démarches réalisées.

Profil :

  • Vous disposez d’un diplôme d’Ingénieur et d’une expérience d’environ 10 ans dans le secteur agro-alimentaire (idéalement en fabrication de produits laitiers).
  • Vous parlez couramment Français et vous avez une très bonne connaissance de l’Anglais (oral et écrit). La connaissance de l’Allemand est un plus.
  • Vous avez des connaissances techniques pluridisciplinaires : process engineering, automation, électricité, mécanique, thermodynamique, construction de bâtiment…
  • Vous maitrisez Autocad et Microsoft Project (ou un logiciel équivalent).
  • Vous faites preuve de flexibilité et êtes résistant(e) au stress.
  • Vous êtes méthodique, organisé(e), rigoureux(se), et orienté(e) solutions.
  • Vous êtes disposé(e) à vous déplacer à l’étranger ponctuellement.

Offre:

  • Une fonction challengeante et diversifiée au sein d’une entreprise reconnue.
  • L’opportunité de rejoindre une équipe dynamique, agréable et professionnelle.
  • L’occasion de travailler sur des projets industriels d’envergure, ambitieux et stimulants.
  • Un package salarial attractif en phase avec votre expérience assorti d’avantages extra-légaux.
  • Un contrat à temps plein à durée indéterminée (CDI).

Inside Sales Engineer Junior - Vente - Ghlin

Detandt-Simon est une société familiale active dans la distribution et l’installation d’équipements HVAC uniquement à destination des professionnels (B2B). Basé à Ghlin et comptant plus de 40 collaborateurs, la société génère un chiffre d’affaires de plus de 17Mio€ annuel, et dispose d’un stock d’environ 12.000 références.

Detandt-Simon fait montre d’une excellente réputation sur le marché, reconnue pour la qualité de ses prestations et son service clientèle de qualité. Pour plus d’information sur la société, veuillez consulter www.detandt.com.

Afin de renforcer son Bureau d’Etude, nous sommes activement à la recherche d’un(e) :

Inside Sales Engineer Junior

En collaboration avec les commerciaux actifs sur la région flamande, vous identifiez des solutions techniques pour les clients et vous réalisez les devis selon leurs besoins.

Responsabilités :
  • Analyser les cahiers des charges et proposer des solutions techniques appropriées.
  • Elaborer les devis spécifiques sur base des attentes et besoins des clients.
  • Fournir des conseils techniques tant aux clients qu’aux équipes internes.
  • Réaliser une veille de l’évolution des produits sur le marché et de la concurrence.
  • Effectuer un suivi adéquat des devis transmis aux clients.
  • Travailler en étroite collaboration avec les commerciaux actifs en Flandre.
  • Rapporter de manière structurée l’avancée des projets et démarches réalisées.

A moyens termes, cette fonction peut également contenir une partie de suivi de chantiers.

Profil :
  • Vous disposez d’un diplome technique (Bachelor ou Master), idéalement en lien avec le domaine de la construction, de l’HVAC ou de la mécanique/électromécanique.
  • Vous parlez couramment Néerlandais et vous avez une bonne connaissance du français.
  • Vous démontrez une certaine aisance dans la rédaction de devis techniques.
  • Vous utilisez Microsoft Excel et êtes capable de travailler sur un ERP.
  • Vous faites preuve de rigueur, d’orientation clientèle et d’un bon esprit d’équipe.

 Offre:

  • Une fonction intéressante et diversifiée au sein d’une entreprise reconnue.
  • L’opportunité de rejoindre une équipe dynamique, agréable et professionnelle.
  • L’occasion de travailler sur des projets HVAC stimulants.
  • Un package salarial attractif en phase avec votre expérience assorti d’avantages extra-légaux.
  • Un contrat à temps plein à durée indéterminée (CDI).

Ingénieur Projets – Travaux Neufs et Investissements - FMCG, Food Services - Goé

Située à Goé, à l’Est de Liège, CORMAN est une société active dans le développement, la production et la commercialisation de produits issus de la transformation du lait. Avec plus de 450 collaborateurs, la société se démarque par son efficacité industrielle, ainsi que par ses valeurs d’équité, de respect et de tolérance.

Leader mondial de la matière grasse laitière fonctionnelle, Corman possède 4 sites de production basés en Allemagne, Irlande et Belgique et exporte ses produits dans plus de 80 pays. Actuellement le site belge produit 113 000 T de beurre, ce qui amène Corman au titre du plus gros producteur européen. Corman est notamment reconnu pour ses marques Carlsbourg et Balade. Pour plus d’information, veuillez consulter www.corman.com

Afin de renforcer le Bureau d’Etude de Corman, à Goé, nous sommes à la recherche d’un(e) :

Ingénieur Projets – Travaux Neufs et Investissements

Responsabilités :

Rapportant au Responsable Bureau d’Etude (process, engineering et automation), vous réalisez de A à Z les projets d’investissements portant notamment sur l’amélioration de l’outil de production et la mise en place de nouvelles installations industrielles. Vous collaborez étroitement et communiquez proactivement avec les services concernés : production, qualité, R&D, sécurité, maintenance…

Vos principales responsabilités sont les suivantes :

  • Réaliser l’analyse technique des projets, conception et propositions de solutions techniques.
  • Effectuer, suivre et valider les pré-études, le planning et les budgets des projets.
  • Elaborer les cahiers des charges en tenant compte des différentes contraintes (process, productivités, qualité et sécurité) et en apportant votre expertise en engineering.
  • Rédiger les appels d’offres, consulter les fournisseurs et négocier les prix.
  • Définir et suivre les plannings d’exécution, assurer la réception des équipements.
  • Coordonner les équipes d’intervention sur le terrain jusqu’à la mise en œuvre technique finale.
  • Maitriser et appliquer les procédures IFS, BRC, HACCP…
  • Rapporter de manière structurée l’avancée des projets et démarches réalisées.
Profil :
  • Vous disposez d’un diplôme d’Ingénieur et d’une expérience d’environ 5 ans dans le secteur agro-alimentaire (idéalement en fabrication de produits laitiers).
  • Vous parlez couramment Français et vous avez une très bonne connaissance de l’Anglais (oral et écrit). La connaissance de l’Allemand est un plus.
  • Vous avez des connaissances techniques pluridisciplinaires : process engineering, automation, électricité, mécanique, thermodynamique, construction de bâtiment…
  • Vous maitrisez Autocad et Microsoft Project (ou un logiciel équivalent).
  • Vous faites preuve de flexibilité et êtes résistant(e) au stress.
  • Vous êtes méthodique, organisé(e), rigoureux(se), et orienté(e) solutions.
  • Vous êtes disposé(e) à vous déplacer à l’étranger ponctuellement.
Offre:
  • Une fonction challengeante et diversifiée au sein d’une entreprise reconnue.
  • L’opportunité de rejoindre une équipe dynamique, agréable et professionnelle.
  • L’occasion de travailler sur des projets industriels d’envergure, ambitieux et stimulants.
  • Un package salarial attractif en phase avec votre expérience assorti d’avantages extra-légaux.
  • Un contrat à temps plein à durée indéterminée (CDI).

Innovation Projects Developer – Green Technologies - Green-Tech, Services - Gosselies

Fondé en 2011, GreenWin est le pôle de compétitivité wallon de l’ingénierie chimique et des matériaux durables. Il est actif sur trois secteurs principaux : la chimie, la construction et l’environnement.

Basé à Gosselies, GreenWin met en œuvre un ensemble d’actions (montage de projets innovants, réseautage, veille et prospective, missions et conférences internationales…) dédiées au développement de projets d’innovation collaborative. GreenWin et son équipe de 7 personnes ont pour objectif le développement d’une industrie wallonne prospère, durable et responsable.

Afin de renforcer l’équipe, nous sommes activement à la recherche d’un(e)

Innovation Projects Developer – Green Technologies

Responsabilités :

En tant qu’Innovation Projects Developer, vous développez le portefeuille de projets du pôle de compétitivité. En outre, vous établissez et entretenez  des relations positives avec les membres de GreenWin.

  • Identifier les idées de projets à potentiel pour le montage de projets d’innovation collaboratifs.
  • Mobiliser les membres du pôle afin de générer des idées et des partenariats potentiels.
  • Activer, définir et mettre en œuvre les collaborations avec des partenaires clés : autres poles, universités, centre de recherches, hautes écoles…
  • Accompagner le montage des projets collaboratifs, de l’idéation au dépôt d’un dossier-type.
  • Développer et entretenir les relations avec les (non) membres.
  • Comprendre et analyser les besoins des membres pour leur proposer l’offre de services du pôle.
  • Elaborer une méthodologie de relation et de fidélisation des membres.
  • Analyser les résultats des actions menées et proposer des améliorations éventuelles.
Profil :
  • Vous disposez d’un diplôme d’Ingénieur, scientifique ou équivalent.
  • Vous bénéficiez d’environ 5 ans d’expérience dans la gestion de projet ou en gestion de l’innovation. Des connaissances en projets européens sont un atout.
  • Vous démontrez un intérêt pour les technologies vertes : chimie, construction et environnement.
  • Vous aimez identifier les idées innovantes, monter des projets et développer des partenariats industriels.
  • Vous êtes un(e) excellent communicateur et disposez d’une réelle aisance relationnelle.
  • Vous etes proactif(ve), pragmatique et orienté service. Vous faites également preuve d’un esprit d’équipe développé.
  • Vous maîtrisez le français et avez de bonnes connaissances en anglais (niv.B2 minimum). 
Offre:
  • Une fonction variée au sein d’une équipe dynamique et d’une organisation au service du développement économique de la Wallonie.
  • Un accompagnement vous permettant d’exprimer progressivement vos talents dans un contexte d’innovation.
  • Un salaire attractif assorti d’avantages extra-légaux en phase avec votre expérience.
  • Un contrat à durée indéterminée à temps plein.