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R&D Medical & Science

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Senior Project Leader – Preclinical Development - Chemicals, R&D Medical & Science - Gosselies

ChromaCure is a biotech company focusing on oncology drugs development. The mission of ChromaCure is to provide innovative solutions based on small molecules therapeutics.

Based in Gosselies (40km from Brussels) and reinforced by its 17 million euros fundraising success, ChromaCure is searching for a dynamic and enthusiastic person to strengthen the team. For more information about the company and the technology, please contact us via recruitment@pahrtners.be.

ChromaCure offers a French and English-speaking environment, culturally diversified and located in the heart of Europe, in Belgium, within easy reach of several European Capitals.

To strengthen the team in Gosselies, we’re looking for an (m/f):

Senior Project Leader – Preclinical Development

As a Sr Project Leader, you will report to the CEO and advance the company’s lead program from target validation through to preclinical development.

In a matrix organisation, your main responsibilities are as follows:

  • Define, validate, implement and lead the program’s objectives, resources, and risks.
  • Coordinate in-vitro/ex-vivo/in-vivo preclinical developments with external collaborators/providers.
  • Report the program’s evolution to the stakeholders in a structured and detailed way.
  • Manage the program from target validation to development.
  • Manage scientific reporting for obtained grants and find new grant opportunities.
  • Provide CSO/CEO with innovative R&D projects to develop product portfolio.
  • Compile data, analyse, summarise and present results.
Profile:
  • You are PhD with 5 to 10 years’ experience in cancer small molecules drugs preclinical development.
  • You have experience with cell-based assays, in-vivo/ex-vivo pharmacology, including working knowledge of in-vivo PK, PD and efficacy studies.
  • You show leadership in experimental design and data analysis.
  • You demonstrate good understanding of in-vitro cellular and biochemical assays, including reporter assays, siRNA/shRNA knockdown, CRISPR-mediated genome editing & qPCR.
  • You are rigorous, detail-oriented, autonomous, committed and flexible.
  • You show excellent oral and written communication skills in English.
  • You have strong team spirit and excellent interpersonal skills.
Offer:
  • A challenging scientific position within a high-potential innovative biotech company.
  • To work in a human-sized, innovative, collaborative and respectful environment.
  • To take part in a challenging and cutting-edge development program.
  • An attractive compensation package in line with the position’s responsibilities and your experience.

Other career opportunities

53 results

Network & Security Engineer and Architect - IT & Consultancy Solutions - Louvain-la-Neuve

Fondée en 2015, PROCSIMA-GROUP est une entreprise spécialisée en sécurité informatique. PROCSIMA-GROUP aide les entreprises à protéger leurs informations et leurs données contre les attaques externes et internes de toute nature, et à assurer la bonne performance de leurs systèmes ainsi que la bonne disponibilité de leurs services.

Située à Louvain-la-Neuve et composée d’une quinzaine de consultants, PROCSIMA-GROUP vise à devenir le leader belge de la cyber protection en fournissant des services, de la consultance et des solutions à haute valeur ajoutée, tels que : services d’audit & reviews, protection des données, stratégie, architecture, gouvernance, GDPR, etc.

Pour de plus amples informations, veuillez consulter http://www.procsima-group.eu.

Afin de renforcer l’équipe, nous sommes activement à la recherche (CDI ou freelance) d’un(e) :

Network & Security Engineer and Architect

 Responsabilités :

En tant que Network & Security Engineer and Architect, vos principales responsabilités sont les suivantes :

  • Réaliser des audits et études de robustesse et d’architecture du réseau et de la sécurité mise en place chez les clients, notamment via des tests d’intrusion et de pénétration.
  • Conseiller le client en fournissant des recommandations concrètes.
  • Proposer au client une feuille de route et une stratégie à court, moyen et long terme.
  • Accompagner le client dans ses projets d’amélioration et à la mise en place de la stratégie.
  • Participer à des projets en tant qu’ingénieur spécialisé en réseau et sécurité, et en tant qu’architecte de sécurité.
  • Créer les designs avec méthode et conseiller les équipes projets et opérationnelles.
  • Participer à la gestion et à l’amélioration des services de sécurité des réseaux de PROCSIMA-GROUP.
Profil :
  • Vous disposez idéalement de 3 à 5 ans d’expérience dans une position similaire. Les profils juniors sont également les bienvenus.
  • Vous maitrisez le design des architectures réseau.
  • Vous possédez une bonne connaissance générale des firewalls les plus utilisés (Palo Alto, Checkpoint, Fortinet, F5, etc.) et des proxys, reverse proxys et autres équipements (Bluecoat, etc.).
  • Vous avez des notions de gestion de projet (Prince2 ou PMI), et avez une bonne connaissance des systèmes de gouvernance ITIL et CobiT. Une certification réseau Cisco, Ethical Hacking ou en cybersécurité est un sérieux atout.
  • Vous êtes pragmatique, organisé(e), autonome, et doté(e) d’un bon esprit d’analyse et de synthèse.
  • Vous faites preuve d’un esprit d’équipe développé et avez de bonnes compétences communicationnelles et d’écoute.
  • Vous communiquez aisément en français. La connaissance de l’anglais/néerlandais est un atout.
  • Vous êtes disposé(e) à vous déplacer en fonction des missions (Bruxelles, Wallonie).
Offre :
  • Intégrer une entreprise en pleine croissance proposant des solutions innovantes et variées.
  • Une fonction challengeante et diversifiée dans un secteur en plein développement.
  • L’opportunité de travailler sur divers projets pour le compte de différents clients.
  • La possibilité de travailler sous contrat à durée indéterminée ou en tant que freelance.
  • Une offre salariale attrayante, assortie d’avantages extralégaux compétitifs en phase avec votre expérience.
  • Un plan de formation en adéquation avec des objectifs de développement clairs.

Console System Engineer - Medical Device - Awans (Liège)

Founded in 2009, CryoTherapeutics is an early stage European innovative company that is now establishing its operations in Awans (Liège). The company is in the process of developing a novel catheter system to treat atherosclerotic plaque that causes heart attacks by delivering cryoenergy to the coronary arteries. For additional information about the company, please visit http://www.cryotherapeutics.com/

CryoTherapeutics aims to develop and market the novel cryoenergy therapy initially for patients who have suffered a heart attack, and in the longer term also for patients identified as being at future risk of heart attack. CryoTherapeutics recently raised 7M€ in its latest round of financing and will use these funds to continue development of this technology with the aim of starting clinical studies later this year.

In order to support the expansion of the team in Liège, we are looking for a (m/f) :

Console System Engineer

Responsibilities:

As a Console System Engineer, the candidate will be involved in planning, specifying, designing, developing and testing future versions of the console which controls the catheter operation and provides the user interface.. Reporting to the Project Manager you play a key role in the R&D/innovation activities.

The position’s main responsibilities are:

  • Collaborate with colleagues and physicians in both pre-clinical and clinical environments to evaluate system performance and identify opportunities to improve the technology and its ease of use.
  • Plan and execute design verification testing for consoles and the full console/catheter system.
  • Design improvement and manufacturing of the current generation console, including design evaluation, specification of design changes, design verification and validation, and design support during manufacturing transfer .
  • Support the design of future generation consoles.
  • Work with team members and external partners to deliver project’s technical objectives.
  • Report results and work evolution on a regular basis to the top management.
  • Establish timelines and ensure adherence to timely execution
Profile:
  • Mechanical, Electronic or Biomedical Engineering Masters degree.
  • 5 years experience in electronic system design, development, testing and industrialization, including at least 2 years experience of medical device development.
  • Relevant technical expertise in multi-disciplinary engineering of electro-mechanical systems with software control.
  • Familiar with medical device regulatory requirements, Quality Management Systems and design control processes
  • Experience of working with and managing component vendors and contract manufacturers..
  • Strong innovation and communication skills together with hands-on and pragmatic mind-set.
  • Very good organizational, analytical and problem solving skills.
  • Highly collaborative, self-motivated and team-oriented individual in a company setting.
  • Excellent oral and written communication skills in English. Any other language is a plus.
  • Up to 25% travel may be required.
Offer:
  • A challenging position with a high potential innovative and young medical device company.
  • To work in a human-sized, collaborative and respectful environment
  • Work within a dynamic and experienced team that brings the best out of motivated potentials.
  • An attractive compensation package in line with the position’s responsibilities and your experience.

Directeur de Production - Agro-Industry - Liège

Situé à l’ouest de Liège, notre client est une belle entreprise active dans le domaine de l’agro-alimentaire.

Afin de soutenir sa forte croissance, nous sommes à la recherche d’un (h/f) :

Directeur de Production

Responsabilités :

Rattaché au Directeur Général et membre du comité de direction, vous êtes responsable de l’ensemble des moyens de production (capital humain, équipements, bâtiments). Vous assurez le bon fonctionnement de la production et préparez l’entreprise à poursuivre sa croissance.

Vos responsabilités principales sont :

  • Organiser et optimiser l’ensemble de la production dans le respect des coûts, des délais et de la qualité.
  • En collaboration avec la Direction et en phase avec le plan stratégique de l’entreprise, proposer, planifier et mettre en œuvre les investissements dans l’outil de production de manière à augmenter tant la capacité que l’efficacité.
  • Prendre en charge la gestion et l’optimisation du parc d’équipements (veille technologique, plans de maintenance, analyse critique du fonctionnement des halls de production et de stockage), identifier et mettre en place les opportunités d’amélioration.
  • Gérer les ressources humaines relatives à la production (constituer et former l’équipe d’opérateurs, gérer le planning des ouvriers, assurer le suivi administratif des contrats).
  • Réaliser un reporting régulier de l’avancement des démarches au top management de l’entreprise.
Profil :
  • Vous êtes Ingénieur Industriel, Bioingénieur ou équivalent par expérience.
  • Vous avez 5 à 10 ans d’expérience dans une fonction managériale dans l’industrie agroalimentaire.
  • Vous êtes un(e) réel(le) leader, vous savez manager, déléguer, motiver, faire grandir vos collaborateurs.
  • Vous disposez de compétences analytiques et organisationnelles, vous êtes stratégique et orienté(e) résultats.
  • Vous êtes pragmatique, orienté(e) solutions et doté(e) d’une bonne aisance relationnelle.
  • Vous êtes reconnu(e) pour votre rigueur, votre autonomie, votre sens de la diplomatie et votre capacité à travailler par projet.
Offre :
  • Une fonction stimulante comprenant de nombreuses responsabilités.
  • Des projets ambitieux au sein d’une équipe agréable et professionnelle.
  • L’opportunité de rejoindre une entreprise dynamique et de contribuer à sa forte croissance.
  • Un contrat à temps plein et à durée indéterminée, assorti d’un package salarial adapté à votre profil et à votre niveau d’expérience.

Intellectual Property Manager - Biotech, Biotechnology - Mont-Saint-Guibert

A-mansia is a biotech company focusing on microbiome therapeutics addressing human health issues like obesity and related disorders. The mission of A-mansia is to provide innovative solutions based on microbiome therapeutics.

Based in Mont-Saint-Guibert (30km from Brussels) and reinforced by its 22 million euros fundraising success, A-Mansia is searching for a dynamic and enthusiastic person to strengthen the team. For more information about the company and the technology, please contact us via recruitment@pahrtners.be.

A-Mansia offers a French, Dutch and English-speaking environment, culturally diversified and located in the heart of Europe, in Belgium, within easy reach of several European Capitals.

To strengthen the team in Mont-Saint-Guibert, we’re looking for an (m/f):

Intellectual Property Manager

The Intellectual Property Manager will have the overall responsibility for supporting the development of intellectual property strategies while serving as the primary liaison with patent counsel and internal research and development team. The Intellectual Property Manager will work with technical leaders, inventors and the external patent attorneys to support patent applications that support new business opportunities or general improvements.

Your main responsibilities are as follows:
  • Under the supervision of the CEO, you manage the full cycle of patent matters. You monitor and document the status of issued patents, trademarks and pending applications.
  • You understand A-Mansia’s scientific assets and participate in new technology evaluations in coordination with scientific team and inventors. You analyze new discoveries to identify opportunities for expanding IP coverage.
  • Identify, review and recommend IP filling strategy.
  • Develop IP strategies and develop IP awareness across the team.
  • Carry out patentability and freedom-to-operate analyses.
  • Follow-up grants obtained for patent costs, report to authority’s prosecution advancement and file new grant application.
  • Report to COMEX work evolution on a regular basis.
Profile:
  • You are PhD, or Master in Life Sciences, with at least 5 years of experience in an IP Manager position, preferably in the pharmaceutical or life science sector.
  • You have a good understanding of microbiology, medical physiology and nutrition. Understanding and possibly experienced into the Microbiome field is a plus.
  • You are recognized as a pragmatic and result driven manager and you look for a hands‑on position in a cutting-edge scientific field.
  • Analytical, rigorous, detail-oriented, autonomous, committed and flexible.
  • Excellent oral and written communication skills in English. The command of French and/or Dutch is a plus.
  • Strong team spirit and excellent interpersonal skills.
Offer:
  • A strategic leading position with a high potential innovative and young biotech company
  • To work in a human-sized, innovative, collaborative and respectful environment
  • To take part in a challenging and cutting-edge development program in Microbiome nutrition.
  • An attractive compensation package in line with the position’s responsibilities and your experience.

Project Manager Sécurité/Infrastructure/Réseau - IT & Consultancy Solutions - Louvain-la-Neuve

Fondée en 2015, PROCSIMA-GROUP est une entreprise spécialisée en sécurité informatique. PROCSIMA-GROUP aide les entreprises à protéger leurs informations et leurs données contre les attaques externes et internes de toute nature, et à assurer la bonne performance de leurs systèmes ainsi que la bonne disponibilité de leurs services.

Située à Louvain-la-Neuve et composée d’une quinzaine de consultants, PROCSIMA-GROUP vise à devenir le leader belge de la cyber protection en fournissant des services, de la consultance et des solutions à haute valeur ajoutée, tels que : services d’audit & reviews, protection des données, stratégie, architecture, gouvernance, GDPR, etc.

Pour de plus amples informations, veuillez consulter http://www.procsima-group.eu.

Afin de renforcer l’équipe, nous sommes activement à la recherche (CDI ou freelance) d’un(e) :

Project Manager
Sécurité/Infrastructure/Réseau

Responsabilités :

En tant que Project Manager – Sécurité/Infrastructure/Réseau, votre mission est de gérer de bout en bout les projets sécurité dans le domaine de l’infrastructure et du réseau.

Vos principales responsabilités sont les suivantes :

  • Coordonner toutes les activités tout au long des différentes phases du projet.
  • Livrer les livrables requis en accord avec les objectifs budgétaires, de qualité et de timing.
  • Appliquer la méthodologie demandée par le client (Waterfall, Agile/Scrum, DevOps, etc.).
  • Contrôler le scope et la viabilité du business case tout au long du projet.
  • Fédérer les équipes projet et favoriser la communication entre les différentes parties prenantes.
  • Rapporter l’évolution des démarches de manière régulière et structurée vers la hiérarchie.
Profil :
  • Vous disposez d’une à trois années d’expérience dans une position similaire. Les profils juniors sont également les bienvenus.
  • Vous avez une bonne connaissance générale de l’infrastructure (Windows, Linux, Unix) et des réseaux (LAN Cisco, WAN, Wifi). Connaissance en design des architectures réseau est un atout.
  • Vous possédez une bonne connaissance générale de la sécurité des réseaux et de l’infra (antivirus, firewalls, proxys, IDS/IPS, antispams, APT prevention systems, etc.).
  • Vous maitrisez la gestion de projet (Prince2 ou PMI), et avez une bonne compréhension d’Agile, Scrum et/ou Waterfall.
  • Vous êtes pragmatique, organisé(e), autonome, et doté(e) d’un bon esprit d’analyse et de synthèse.
  • Vous faites montre de leadership, de proactivité et aimez coordonner des projets.
  • Vous faites preuve d’un esprit d’équipe développé et avez de bonnes compétences communicationnelles et d’écoute.
  • Vous communiquez aisément en français. La connaissance de l’anglais/néerlandais est un atout.
  • Vous êtes disposé(e) à vous déplacer en fonction des missions (Bruxelles, Wallonie).
Offre :
  • Intégrer une entreprise en pleine croissance proposant des solutions innovantes et variées.
  • Une fonction challengeante et diversifiée dans un secteur en plein développement.
  • L’opportunité de travailler sur divers projets pour le compte de différents clients.
  • La possibilité de travailler sous contrat à durée indéterminée ou en tant que freelance.
  • Une offre salariale attrayante, assortie d’avantages extralégaux compétitifs en phase avec votre expérience.
  • Un plan de formation aligné sur des objectifs de développement clairs.

Senior R&D Project Leader - Medical Device - Awans (Liège)

Founded in 2009, CryoTherapeutics is an early stage European innovative company that is now establishing its operations in Liège (Awans). The company is in the process of developing a novel catheter system to treat atherosclerotic plaque that causes heart attacks by delivering cryoenergy to the coronary arteries. For additional information about the company, please visit http://www.cryotherapeutics.com/

CryoTherapeutics aims to develop and market the novel cryoenergy therapy initially for patients who have suffered a heart attack, and in the longer term also for patients identified as being at future risk of heart attack. CryoTherapeutics recently raised 7M€ in its latest round of financing and will use these funds to continue development of this technology with the aim of starting clinical studies later this year.

In order to support the expansion of the team in Awans, we are looking for a (m/f):

Senior R&D Project Leader

Responsibilities:

As a Senior R&D Project Leader, the candidate will lead strategic R&D projects, including software and hardware components and equipment. Reporting to the CTO, the candidate will lead innovation throughout the company.

The positions’s main responsibilities are:

  • Lead strategic R&D projects from concept to commercialization including specifications, design, prototype, industrialisation, manufacturing, and commercial release of software driven electromechanical systems.
  • Ensure resources, processes, procedures and controls are adapted to the projects needs.
  • Lead internal and external project teams with respect to timelines, budgets, quality, safety and business requirements.
  • Analyse the market, select, lead and manage supppliers, vendors, contractors and external partners in order to meet the innovation goals.
  • Understand medical safety requirements, FMEA and risk analysis. Prepare validation plans in line with company documentation, CE and FDA requirements and industry standards.
  • Lead compliance to the Quality Management Systems (ISO 13485 environment).
  • Be a key person of contact for KOL, scientific experts and governmental authorities.
  • Develop appropriate test methods and write protocols and related reports,
  • Report results and work evolution on a regular basis to the top management.
Profile:
  • Engineering Master’s degree in Electronics, electromechanical or related fields.
  • At least 7 years experience in R&D positions within small and large medical devices companies.
  • Expertise in hard- and software technologies and, ideally, also in catheter engineering, including equipment and software validations
  • Excellent project management methodologies and tools.
  • Strong leadership and communication skills together with hands-on and pragmatic mind-set.
  • Proven record of dealing with vendors for electromechanical and software based systems for medical devices,
  • Very good organizational, analytical and problem solving skills.
  • Highly collaborative, self-motivated and team-oriented individual in a company setting.
  • Excellent oral and written communication skills in English. Any other language is a plus.
  • Prone to travel up to 20% of your work time.
  • Despite joining at senior level, be a hands-on person and can lead and manage the team as well as perform some of the work at task.
Offer:
  • A challenging position with a high potential innovative and young medical device company.
  • To work in a human-sized, collaborative and respectful environment
  • Work within a dynamic and experienced team that brings the best out of motivated potentials.
  • An attractive compensation package in line with the position’s responsibilities and your experience.

Technicien de Maintenance - Agro- & Bio-Innovations - Liège

Situé à l’ouest de Liège, notre client est une belle entreprise active dans le domaine de l’agro-alimentaire.

Afin de soutenir sa forte croissance, nous sommes à la recherche d’un (h/f) :

Technicien de Maintenance

Responsabilités :

En tant Technicien de Maintenance, vous intégrez une équipe de 3 personnes et participez au bon fonctionnement des équipements. Après une formation, vous évoluez de manière autonome au sein de l’équipe.

Vos principales responsabilités sont les suivantes :

  • Réaliser les travaux de maintenance préventive et curative des équipements (mécanique, électrique, pneumatique), ainsi que de l’infrastructure du bâtiment.
  • Intervenir sur les équipements lors de pannes ou lorsque cela s’avère nécessaire.
  • Remplacer ou réparer les pièces défectueuses.
  • Tester et régler les installations correctement.
  • Participer à l’amélioration continue en identifiant les points faibles et en proposant des solutions.
  • Rapporter de manière structurée et régulière l’évolution des démarches réalisées.
Profil :
  • Vous êtes titulaire d’un Bachelier en électromécanique ou équivalent par expérience.
  • Vous disposez de 1 à 5 ans d’expérience comme Technicien de Maintenance dans un environnement agro-alimentaire.
  • Vous possédez des connaissances avancées en électricité, mécanique, pneumatique et hydraulique.
  • Vous êtes disposé(e) à prester un horaire en 2 pauses, 6h-14h et 14h-22h.
  • Vous êtes très flexible, autonome, organisé, et rigoureux.
  • Vous aimez toucher à tout et cherchez continuellement à comprendre le fonctionnement de ce qui vous entoure.
Offre :
  • Une fonction variée au sein d’une équipe motivée.
  • L’opportunité de rejoindre une entreprise dynamique et de participer à sa forte croissance.
  • Un contrat à durée déterminée avec possibilité de prolonger la mission.
  • Un salaire attractif, adapté à votre expérience.

Senior Project Manager Sécurité/Infrastructure/Réseau - IT & Consultancy Solutions - Louvain-la-Neuve

Fondée en 2015, PROCSIMA-GROUP est une entreprise spécialisée en sécurité informatique. PROCSIMA-GROUP aide les entreprises à protéger leurs informations et leurs données contre les attaques externes et internes de toute nature, et à assurer la bonne performance de leurs systèmes ainsi que la bonne disponibilité de leurs services.

Située à Louvain-la-Neuve et composée d’une quinzaine de consultants, PROCSIMA-GROUP vise à devenir le leader belge de la cyber protection en fournissant des services, de la consultance et des solutions à haute valeur ajoutée, tels que : services d’audit & reviews, protection des données, stratégie, architecture, gouvernance, GDPR, etc.

Pour de plus amples informations, veuillez consulter http://www.procsima-group.eu.

Afin de renforcer l’équipe, nous sommes activement à la recherche (CDI ou freelance) d’un(e) :

Senior Project Manager
Sécurité/Infrastructure/Réseau

Responsabilités :

En tant que Senior Project Manager – Sécurité/Infrastructure/Réseau, votre mission est de gérer de bout en bout les projets sécurité dans le domaine de l’infrastructure et du réseau.

Vos principales responsabilités sont les suivantes :

  • Coordonner toutes les activités du projet tout au long des différentes phases du projet.
  • Livrer les livrables requis en accord avec les objectifs budgétaires, de qualité et de timing.
  • Appliquer la méthodologie demandée par le client (Waterfall, Agile/Scrum, DevOps, etc.).
  • Contrôler le scope et la viabilité du business case tout au long du projet.
  • Fédérer les équipes projet et favoriser la communication entre les différentes parties prenantes.
  • Rapporter l’évolution des démarches de manière régulière et structurée vers la hiérarchie.
Profil :
  • Minimum 5 ans d’expérience dans une position similaire en infrastructure et sécurité, dont 3 ans en Project Management.
  • Vous avez une bonne connaissance générale de l’infrastructure (Windows, Linux, Unix) et des réseaux (LAN Cisco, WAN, Wifi). Connaissance en design des architectures réseau est un atout.
  • Vous possédez une bonne connaissance de la sécurité des réseaux et de l’infra (antivirus, firewalls, proxys, IDS/IPS, antispams, APT prevention systems, etc.).
  • Vous maitrisez la gestion de projet (Prince2 ou PMI), et avez une bonne compréhension d’Agile, Scrum et/ou Waterfall.
  • Vous êtes pragmatique, organisé(e), autonome, et doté(e) d’un bon esprit d’analyse et de synthèse.
  • Vous faites montre de leadership, de proactivité et aimez coordonner des projets et des programmes.
  • Vous faites preuve d’un esprit d’équipe développé et avez de bonnes compétences communicationnelles et d’écoute.
  • Vous communiquez aisément en français. La connaissance de l’anglais/néerlandais est un atout.
  • Vous êtes disposé(e) à vous déplacer en fonction des missions (Bruxelles, Wallonie).
Offre :
  • Intégrer une entreprise en pleine croissance proposant des solutions innovantes et variées.
  • Une fonction diversifiée où il faut relever des défis dans un secteur en plein développement.
  • L’opportunité de travailler sur divers projets pour le compte de différents clients.
  • La possibilité de travailler sous contrat à durée indéterminée ou en tant que freelance.
  • Une offre salariale attrayante, assortie d’avantages extralégaux compétitifs en phase avec votre expérience.
  • Un plan de formation aligné sur des objectifs de développement clairs.

Clinical Research Associate/Manager - IT & Consultancy Solutions - Awans

Founded in 2009, CryoTherapeutics is an early stage European innovative company that is now establishing its operations in Awans (Liège). The company is in the process of developing a novel catheter system to treat atherosclerotic plaque that causes heart attacks by delivering cryoenergy to the coronary arteries. For additional information about the company, please visit http://www.cryotherapeutics.com/

CryoTherapeutics aims to develop and market the novel cryoenergy therapy initially for patients who have suffered a heart attack, and in the longer term also for patients identified as being at future risk of heart attack. CryoTherapeutics recently raised 7M€ in its latest round of financing and will use these funds to continue development of this technology with the aim of starting clinical studies later this year.

In order to support the expansion of the team in Awans, we are looking:

Clinical Research Associate/Manager

Responsibilities:

Reporting to and working closely with the Chief Medical Officer, as Clinical Research Associate/Manager, you are responsible for the operational management and the oversight of clinical trials according to the clinical strategy.

Your main responsibilities are :

  • Support and manage clinical trials for company, including protocol writing, clinical investigation reports, site selection and qualification of investigators.
  • Facilitate and support physician training for initiation of the trial, Site Initiation Visits, patient enrollment according to protocol inclusion criteria and site monitoring.
  • Assist in clinical cases and ensure that physicians and staff are well trained and educated with regards to patient selection, treatment planning, optimum use of system, etc.
  • Site monitoring, including scheduled visits, events reporting and documented interactions with clinical sites
  • Compiles required clinical documentation for regulatory submissions including patient consent forms, contracts and monitoring plans.
  • Work closely with the research team to ensure that all protocol required procedures and visits occur according to protocol specified guidelines and timely entry of the data in the electronic database.
  • Represent the company in all regulatory and third party audit requests for clinical trial information.
  • Deal with product-related site request and solve issues.
  • Engage with physicians and clinical staff, build relations and credibility to be a high level spokes partner.
  • Create and maintain effective partnerships with KOL.
  • Report results and work evolution on a regular basis to your line manager.
Profile:
  • Master’s degree in Biomedical Sciences, Bioengineering or any related field.
  • 4-7 years minimum in the management of pre- and post-market medical device studies (class III) at country or European level.
  • Experience in clinical trial protocol writing, support for cardiovascular medical devices, and ability to manage cases in cath lab.
  • Experience introducing disruptive technology, which somehow changes the way clinicians operate.
  • Experience in directing, training physicians and staff to stand-alone level.
  • Flexible, roll-up-sleeves attitude, self-directed and willing to travel frequently.
  • Keen interest in scientific and technical issues related to clinical study.
  • Ability to work and collaborate effectively with internal and external actors to achieve company objectives.
  • Excellent oral and written communication skills in English. Any other language is a plus.
  • Up to 30% travel may be required.
Offer:
  • A challenging position with a high potential innovative medical device company.
  • To work in a human-sized, collaborative and respectful environment
  • A variety of interesting contacts with international exposure.
  • An attractive compensation package in line with the position’s responsibilities and your experience.

Production Manager - Medical Device - Liège

Founded in 2005, Graftys develops, manufactures and markets patented synthetic bone biomaterials for reconstructive orthopedic surgery. Graftys is specialized in new generations of resorbable calcium-phosphate cements and is based on the research works of Pr. Jean-Michel Bouler (CEISAM/CNRS).

The Company’s key products are commercialized in more than 25 countries, including Europe and the USA, through distribution partnerships. The objective of Graftys is to expand the company product lines by offering new versions of existing products and new products with enhanced regenerative properties.

Graftys, one of the world leaders in resorbable bone cements, is based in Belgium and France. For more information about the company, please visit https://www.graftys.com 

In order to support the expansion of the dynamic team in Liège, we are looking for a (m/f):

Production Manager

Responsibilities:

As a Production Manager – Filling & Packaging, you contribute to the smooth running of facilities and production processes. Reporting to the Site Director, you manage production activities in terms of planning, supervision, monitoring, recruitment and performance management.

Your main responsibilities are as follows:

  • You set-up, implement and monitor production processes and associated operations as well as production standards.
  • You develop diagnostics, you search for solutions and you define corrective and preventive actions.
  • You ensure that health and safety guidelines are followed.
  • You analyze the write-off / losses of batches and you take decisions actions in order to increase effectivity and efficiency.
  • You ensure that the production is cost effective.
  • You participate in the implementation of the company’s policies and goals.
  • You manage the production team by supervising their work and their careers: training path, evaluations, etc.
  • You contribute to the continuous improvement of the production processes.
Profile:
  • You hold a PhD in biomedical sciences, biochemistry, pharmacy, life sciences, etc.
  • You have at least 5 years’ experience in production in the life sciences, ideally in the medical device industry.
  • You have strong analytical and synthesis skills combined with a structured and problem-solving approach.
  • You are able to foster a positive culture of growth, collaboration, and achievement across the organization.
  • You are rigorous, independent, pro-active and versatile.
  • You are a team player with a good oral and written communication.
  • You are fluent in French and English.
Offer:
  • A challenging and rewarding position within a fast-growing company.
  • The opportunity to join a company specialized in innovative product for reconstructive orthopedic surgery.
  • To work in a human-sized, innovative, collaborative and dynamic company.
  • An attractive salary package in line with your experience.